تزریق فیلر زیر چشم برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم یکی از روش‌های پرطرفدار در زمینه تجمیل ظاهر چهره است که برای افزایش جذابیت و جوانی طبیعی انجام می‌شود. این روش که توسط پزشکان متخصص انجام می‌شود، با استفاده از مواد فیلر از جمله هیالورونیک اسید، خطوط و چین و چروک‌های زیر چشم را کاهش داده و پوست حساس این منطقه را تقویت می‌کند.

فیلر زیر چشم نه تنها به ترتیب و تنظیم پوست این ناحیه کمک می‌کند، بلکه از آنجایی که پوست زیر چشم اغلب اولین نمایان‌کننده علائم پیری است، جلوی ریزخطوط و چین‌وچروک‌های ایجاد شده توسط خستگی و پیری را می‌گیرد. همچنین، این روش به شما امکان می‌دهد تا در مدت زمان کمتر به نتیجه دلخواه برسید و به سرعت به روزمرگی خود بازگردید. تکنیک‌ های فیلر زیر چشم باید با دقت و توسط پزشکان ماهر انجام شود تا به نتیجه دلخواه خود برسید. این روش تلاشی است برای ترکیب زیبایی و جوانی در یک پوست سالم و با زندگی بیشتری برای چهره شما. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با تزریق فیلر زیر چشم آشنا شوید.

تزریق فیلر زیر چشم

دلایل ایجاد گودی زیر چشم و احساس نیاز به تزریق فیلر

یکی از عوامل مهم گودی زیر چشم، افزایش سن است. در حین پیری، پوست زیر چشم می‌تواند ​سفتی و چابکی خود از دست بدهد و گودی شکل بگیرد. همچنین، عوامل دیگری همچون ​کم‌آبی بدن، ​بی‌خوابی و استفاده بیش از حد از ​تلفن همراه و رایانه نیز می‌توانند در بروز گودی زیر چشم تأثیرگذار باشند. برخی از دلایل دیگر عبارت‌اند:

  • ژنتیک: عوامل ژنتیکی می‌توانند باعث تجمع چربی‌های زیر چشم شوند و ایجاد گودی‌ها شوند.
  • خواب ناکافی: خواب ناکافی باعث تورم زیر چشم و تشدید گودی‌ها می‌شود.
  • خستگی: وقتی خسته می‌شویم، عضلات زیر چشم انقباض می‌شوند و گودی‌ها تشدید می‌شود.
  • عوامل محیطی: عوامل مانند افتاب، دود سیگار و استفاده نادرست از محصولات آرایشی می‌توانند پوست زیر چشم را تضعیف کنند.
  • ترتیب ناهمگون پوست: ترتیب ناهمگون پوست زیر چشم ممکن است به ایجاد گودی‌ها و تشدید آنها منجر شود.
  • نیاز به جوانی و شادابی: افراد ممکن است برای بهبود ظاهر چهره خود و رفع علائم پیری به تزریق فیلر زیر چشم نیاز داشته باشند.

از آنجایی که تزریق فیلر به منطقه زیر چشم نیازمند مهارت و تجربه است، بهتر است به دنبال یک پزشک مجرب و متخصص در این زمینه بگردید. مشاوره با پزشک قبل از تصمیم‌گیری درباره تزریق فیلر نیز بسیار مهم است و متوجه شوید که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر. همچنین، باید به احتمال وجود عوارض پس از تزریق فیلر نیز توجه کنید. عوارض ممکن شامل برجستگی، ورم، التهاب و خونریزی موضعی است.

فیلر زیر چشم چیست؟

فیلر زیر چشم یک نوع فیلر است که برای پر کردن خطوط ریز و چروک زیر چشم استفاده می‌شود. این فیلر با تزریق موادی همچون هیالورونیک اسید، کلاژن و پروتئین‌های دیگر، حجم و ضخامت مناسبی به ناحیه پایین چشم می‌دهد و باعث کاهش ظاهر چروک‌های زیر چشم می‌شود. این فیلر درمانی غیرجراحی و نسبتاً سریعی است که معمولاً توسط پزشکان تخصصی پوست و زیبایی صورت انجام می‌شود. درصورت انجام این روش و آگاهی از هزینه‌ی تزریق فیلر زیر چشم می‌توانید به صفحه اصلی ما مراجعه کنید و از خدمات ما بهره ببرید.

انواع تکنیک های تزریق فیلر زیر چشم

انواع فیلر زیر چشم

انواع مختلف فیلرهای زیر چشم عبارتند از:

هیالورونیک اسید :

هیالورونیک اسید که یکی از شایع ترین فیلرهای زیر چشم است، به طور طبیعی در بدن یافت می شود و منجر به تحریک تولید کلاژن در پوست می شود، به همین خاطر، به رفع سیاهی، تورفتگی ها و خطوط زیر چشم کمک می کند و نتایج بسیار طبیعی را به همراه دارد.

اسید پلی ال لاکتیک :

اسید پلی ال لاکتیک یک ماده سازگار با بافت زنده است که باعث تولید کلاژن می‌شود و در رفع سیاهی و گودی زیر چشم موثر خواهد بود.

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم :

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم، فیلر پوستی سازگار با بافت زنده است که از فسفات و کلسیم ساخته شده است، به تحریک و تولید کلاژن در پوست کمک می‌کند، از بافت‌های همبندی محافظت می‌کند و اثرات حجم دهی را به همراه دارد.

دیگر راه های درمان گودی زیر چشم

روش های دیگری برای درمان گودی زیر چشم وجود دارد که می تواند به کاهش ظاهر گودی ها کمک کند. برخی از این روش ها عبارتند از:

  • استفاده از کرم یا ژل های ضد التهاب می تواند به کاهش التهاب و تورم در ناحیه زیر چشم کمک کند.
  • استفاده از کرم ها و سرم های ویتامین C و پپتیدها می تواند به تقویت و تغذیه پوست زیر چشم کمک کند و در نتیجه کاهش گودی آن را ایجاد کند.
  • استفاده از ژل های پرکننده می تواند کانال های چشم را پر کنده و گودی زیر چشم را کاهش دهد.
  • برخی از افراد با گودی زیر چشم به روش های جراحی مانند جراحی بالا بردن پلک یا تزریق چربی در ناحیه زیر چشم روی می آورند.
  • استفاده از خیار، چای سبز و دم کرده، قرص چشم مرغوب یا استفاده از کانسیلر و کانسیلر به منظور پوشاندن گودی ها می تواند در مواقع ضروری مفید باشد.
افراد مناسب تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق فیلر زیر چشم به عنوان یک روش غیرجراحی برای کاهش چین و گودال‌های زیر چشم استفاده می‌شود. این روش برای افرادی که با مشکلات پوستی زیر چشم دست و پنجه نرم می کنند، مناسب است. این مشکلات شامل چین و گودال‌های زیر چشم، خطوط ریز، پوفی و یا تیرگی پوست می‌شود. همچنین، افرادی که به دنبال روشی سریع و بدون درد برای بهبود ظاهر پوست خود هستند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. اما قبل از تصمیم گیری برای انجام این روش، بهتر است با پزشک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید تا بهترین تصمیم برای شما گرفته شود. این موارد برای افرادی که قصد تزریق بوتاکس را دارند نیز صدق می‌شود برای اطلاعات بیشتر درمورد افراد مناسب برای تزریق بوتاکس روی لینک کلیک کنید.

تزریق فیلر؛ بهترین روش درمان گودی زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم از جمله روش های موثر برای درمان گودی محسوب می‌شود. با استفاده از تزریق فیلر، می‌توانید به طور موقت گودی زیر چشم را بهبود بخشید و منطقه زیر چشم را پر کنید. فیلرها معمولاً از موادی مانند هیالورونیک اسید تهیه می‌شوند که آن‌ها را به طور طبیعی در بدن تولید می‌کند و علاوه بر افزایش حجم، همچنین بهبود آنتی‌اکسیدان و تغذیه پوست نیز دارند.

تزریق فیلر به منطقه زیر چشم توسط پزشک متخصص و مجرب انجام می‌شود. پزشک با دقت فیلر را در ناحیه مورد نیاز تزریق می‌کند تا گودی زیر چشم را پر کند و به محکم شدن پوست کمک کند. این روش غیرجراحی است و نیاز به زمان بازیابی کمتری نسبت به جراحی دارد. در ادامه با نحوه درمان آن آشنا می‌شوید.

مراحل انجام تزریق فیلر

تزریق فیلر زیر چشم چگونه است؟

تزریق فیلر زیر چشم به عنوان یک روش غیرجراحی برای کاهش چین و چروک در این منطقه استفاده می‌شود. برای انجام این فرآیند، ابتدا پزشک شما نیاز دارد تا منطقه‌ای که قرار است تحت تزریق قرار گیرد را با الکل تمیز کند. سپس با استفاده از سوزنی بسیار ریز، فیلر را در زیر پوست قرار می‌دهد. این فیلر به عنوان یک پر کننده عمل می‌کند و باعث کاهش چین و چروک های زیر چشم می‌شود. پس از تزریق، پزشک ممکن است تحت روشی خاص برای صاف کردن فیلر با پوست شما کار کند تا نتیجه طبیعی و زیبا تری به دست آید.

در صورتی که تصمیم به انجام این فرآیند دارید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا در مورد جزئیات بیشتر و نحوه آمادگی شما برای این فرآیند صحبت کنید. برای اطلاعات بیشتر درمورد محدودیت‌های افراد برای تزریق می‎توانید روی لینک تزریق فیلر کلیک کنید.

مزایای تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم نتایج مثبت زیادی در پی دارد که مهم ترین آن‌ها:

  • رفع گودی زیر چشم
  • رفع تیرگی پوست زیر چشم؛ برخی از افراد این عارضه را حتی در سنین جوانی تجربه می کنند. در این موارد گفته می شود که تیرگی زیر چشم علل ژنتیکی دارد و با تزریق ژل از بین می رود.
  • رفع پف زیر چشم
  • جوانسازی و بهبود پوست زیر چشم
  • آبرسانی به پوست و تحریک پوست برای کلاژن سازی
  • رفع چین و چروک و خطوطی که در زیر چشم ایجاد شده است.
  • مهم ترین مزیت این روش این است که مشاهده نتیجه در مدت زمان کمی بعد از تزریق ژل امکانپذیر است.
  • در این روش هیچ آسیبی به عروق و اعصاب زیر چشم وارد نمی‌شود. بنابراین می‌توان گفت روشی ایمن و بی خطر است.

معایب تزریق فیلر زیر چشم

عوارض تزریق فیلر زیر چشم عبارت است از:

معایب تزریق فیلر زیر چشم
کبودی:

کبودی و سیاهی زیر چشم که طبیعی بوده و در مدت کوتاهی رفع می‌شود .

علایم آلرژیک :

قبل از شروع عمل پزشک طی یک جلسه مشاوره سابقه بیمار را چک می کند بنابراین احتمال بروز حمله آلرژیک بسیار کم می باشد .

عفونت :

در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی فرد دچار عفونت خواهد که احتمالات خطرناکی را در پی خواهد داشت اما این خطر را به سادگی و با انتخاب صحیح کلینیک می‌توان رفع کرد .

اشتباه پزشک در حین تزریق فیلر زیر چشم و قطع کردن رگ‌های خونی :

برای پرهیز از این خطر باید در انتخاب پزشک خود نهایت دقت را داشته باشید و با انتخاب پزشکی با مهارت کافی از هر نوع خطر و اشتباه جلوگیری کنید .

تیره شدن پوست :

اگر پوست تحریک شود می تواند رنگدانه بیشتری نسبت به قبل تولید کند و این باعث تیره تر شدن پوست می شود. به خصوص افرادی که قبل از تزریق کردن فیلر پوست تیره دارند بیشتر در خطر این عارضه هستند .

در بعضی موارد و به خصوص با انتخاب فیلرهای نامرغوب بعد از تزریق فیلرها مخصوصا فیلر لب در یک یا چند نقطه جمع شده و باعث ایجاد تورم در قسمت هایی از صورت زیر چشم می شوند. برای پیشگیری از این اتفاق با مشورت پزشک خود فیلر مناسبی را انتخاب کنید .

نکات مهم قبل و بعد از تزریق فیلر ژل

برای تزریق فیلر ژل باید نکات زیر را قبل و بعد از آن رعایت کنید:

  • برای استفاده از هر نوع دارو قبل و بعد از عمل تزریق فیلر زیر چشم با پزشک خود مشورت کنید تا دچار عوارض ناخواسته نشوید .
  • در انتخاب پزشک و کلینیک خود دقت زیادی کنید چون مهارت پزشک و انجام نکات ایمنی و بهداشتی در طی عمل بسیار مهم و حیاتی است .
  • دود باعث کم شدن روند درمان بعد از عمل می‌شود پش از چند روز قبل از عمل از استعمال دخانیات بپرهیزید .
  • به مدت دو روز بعد از تزریق فیلر زیر چشم از انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های سنگین بپرهیزید .
  • به مدت چند روز قبل از عمل آب و مایعات کافی بنوشید .
  • در انتخاب فیلر با پزشک خود مشورت کنید. به یاد داشته باشید که فیلر مناسب می‌تواند زیبایی زیادی به چهره شما ببخشد اما به همان نسبت و یا حتی بیشتر فیلر غیر مرغوب می‌تواند به شما صدمه وارد کند .
نکات مهم فیلر زیر چشم

رعایت مواردی برای ماندگاری بیشتر تزریق فیلر زیر چشم

چندین روش برای افزایش ماندگاری فیلر زیر چشم وجود دارد، که عبارتند از:

  • استفاده از فیلر FDA با کیفیت بالا و تأیید شده توسط سازمان.
  • مصرف مکمل‌های غذایی حاوی ویتامین C و E که به عنوان آنتی‌اکسیدان‌ها شناخته می‌شوند و در حفظ سلامت پوست و جلوگیری از خوردگی فیلر مؤثر هستند.
  • انجام ماساژ خفیف زیر چشم با هدف جلوگیری از ایجاد تغییرات در فیلر.
  • برخی محصولات تجمیعی مانند بوتاکس و ژل ال استیک از جمله موادی هستند که می‌توانند به افزایش ماندگاری فیلر کمک کنند.
  • انجام تزریق فیلر توسط پزشک متخصص و با تجربه با استفاده از تکنیک‌های مناسب.
  • برای مراقبت از پوست و جلوگیری از خشکی، چروک و نورانی پوست، می‌توانید از محصولات پوستی با خصوصیات مرطوب کنندگی و ضد پیری استفاده کنید.
  • یکی از شایع ترین علل آسیب پوست، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور UV است. محافظت مداوم از پوست در برابر اشعه­‌های خورشید می‌تواند تقریبا نتیجه هر پروسیجر پزشکی را تا مدت طولانی حفظ کند. در هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید، از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 45 یا بالاتر استفاده کنید تا از پوست خود در برابر اشعه مستقیم UV محافظت کنید.
  • حفظ سلامت و مرطوب نگه داشتن پوست می‌تواند به حفظ نتایج فیلر درمانی کمک کند. نوشیدن آب زیاد می‌تواند پوست شما را هیدراته (لینک به صفحه تفاوت پوست خشک و دهیتراته) نگه دارد و اثر پرکنندگی اسید هیالورونیک را افزایش دهد.

با این حال، برای اطمینان از اینکه فیلر شما به درستی درمان شده و ماندگاری آن بهترین حد ممکن را داشته باشد، قبل از هر اقدامی بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید. شما باید برای انجام هر درمان زیبایی مانند تزریق چربی نیز به این نکات گفته شده مربوط به خود درمان دقت کنید تا از عوارض احتمالی آن برای خود جلوگیری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد نکات مهم تزریق چربی روی لینک کلیک کنید.

سخن آخر

امیدواریم که با خواندن این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را در خصوص تزریق فیلر زیر چشم هایتان داشته باشید. حتما با یک متخصص زیبایی خوب مشورت کنید و تمامی سوال‌هایی که برایتان ایجاد شده است را از وی بپرسید. کاملا طبیعی است که نسبت به زیبایی و سلامت خود حساس باشید و این حق شماست که در برابر هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید انتظار نتیجه خوبی را داشته باشید.

رزرو نوبت آنلاین

رزرو آنلاین خدمات کلینیک زیبایی دکتر ترنیان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا